NEWS


Coca-Cola Polska rozpoczyna kampanię promującą aktywność fizyczną w codziennym życiu

Coca-Cola Polska rozpoczyna kampanię promującą aktywność fizyczną w codziennym życiu

Firma Coca-Cola organizująca od pietnastu lat jeden z największych i najstarszych w Polsce turniejów piłki nożnej dla młodzieży - Coca-Cola Cup - rozpoczyna kampanię promującą aktywność fizyczną jako ważny element bilansowania energii oraz źródło radości. Coca-Cola chce zachęcić Polaków do wprowadzenia większej porcji ruchu w ich codzienne życie nie tylko w postaci regularnego uprawiania sportu, ale również w formie drobnych, codziennych aktywności. Mottem nowej kampani jest „stara prawda”, że jesteśmy szczęśliwi gdy się ruszamy a ruszamy się gdy jesteśmy szczęśliwi. Jesteśmy szczęśliwi gdy się ślizgamy, biegamy, skaczemy. Jesteśmy szczęśliwi gdy się dzielimy. Dlatego namawiamy do ruszenia się z miejsca, do poruszania się, do dzielenia się radością wynikającą ze wspólnej zabawy i aktywności ruchowej chocby to był np. radosny taniec w domu, wspólne spacery, zabawy z najbliższymi i przyjaciółmi, wspólne malowania ścian, prace w ogrodzie i wiele innych.

Jednym z głównych elementów wspierających kampanię w Polsce jest spot reklamowy zatytułowany „Ruch to radość” podkreślający wartość ruchu w codziennym życiu oraz radość jaką dają nawet najmniejsze i najbardziej oczywiste przejawy naszej aktywności. Emisja spotu w stacjach telewizyjnych (TVN, Discovery, Polsat) rozpocznie się w poniedziałek 22 kwietnia 2013 i potrwa do połowy maja. Spot został zlokalizowany przez agencję McCann, media zostały zakupione przez Dom Mediowy Starcom.

- Promocja ruchu i szerokopojętej aktywności fizycznej jest od ponad stu lat jednym z filarów społecznej odpowiedzialności firmy Coca-Cola. Od początku swojej działalności w Polsce firma bardzo konsekwentnie i aktywnie wspiera oraz promuje sport wśród Polaków, a szczególnie wśród młodzieży. Wiadomo, że regularna aktywność fizyczna zapewnia nam wszystkim nie tylko zdrowie, ale również poprawia samopoczucie, pozwala dbać o właściwą wagę, sprawia dużo radości i buduje poczucie wspólnoty. Ruszajmy się więc, bo nawet najmniejszy wysiłek fizyczny to ogromna radość! – podkreśla Tomir Kaczmarek, dyrektor marketingu w Coca-Cola Poland Services. Jako sponsor największych wydarzeń sportowych w Polsce i na świecie, takich jak EURO 2012, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA, Mistrzostwa Europy UEFA czy Igrzyska Olimpijskie, Coca-Cola przybliża i umożliwia wielu ludziom nie tylko czerpanie radości z oglądania zmagań sportowych, ale również wejście do świata sportu oraz inspiruje do bycia bardziej aktywnym każdego dnia.

W 2013 roku odbędzie się już piętnasta edycja turnieju Coca-Cola Cup, w którym do tej pory udział wzięło ponad 600.000 uczniów szkół gimnazjalnych z całej Polski. Od 11 maja rozgrywane będą finały wojewódzkie zaś 8 i 9 czerwca w Krakowie odbędą się finały Coca-Cola Cup. Firma Coca-Cola serdecznie zaprasza wszystkich członków lokalnych społeczności do wzięcia udziału w tych świętach piłki nożnej połączonych z możliwością aktywnego spędzenia czasu dla całych rodzin. Dzięki przygotowanym atrakcjom każdy będzie mógł dowiedzieć się jak żyć bardziej aktywnie, zdrowiej się odżywiać i prawidłowo nawadniać organizm.

Innym programem wspierającym rozwój oddolnych inicjatyw związanych z aktywnością fizyczną jest zainicjowany przez firmę Coca-Cola z okazji EURO 2012 program Lider Animator. Program jest skierowany do lokalnych animatorów sportu, którzy w swoich społecznościach organizują zajęcia rekreacyjne, szkolenia i imprezy sportowe. Z badań przeprowadzonych przez firmę Coca-Cola i TNS OBOP wynika, że lokalni animatorzy sportu to jeden z kluczowych elementów pobudzania ludzi do aktywności fizycznej. W ramach pierwszej edycji projektu, którego partnerem został Szkolny Związek Sportowy, a patronami Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Zdrowia, nagrodzono grantami finansowymi w wysokości od 10 do 15 tys. zł. szesnaście najlepszych projektów wybranych spośród 300 nadesłanych. Firma Coca-Cola aktywnie wspiera również wiele regionalnych i lokalnych wydarzeń i imprez sportowych takich jak np.: Maraton Warszawski, Maraton „Na rynek marsz.”, krakowski festiwal sportu dla młodzieży Juliada i wiele innych. Ponadto firma od wczesnych lat 90-tych jest partnerem Olimpiad Specjalnych w Polsce pomoagając sportowcom z niepełnosprawnością intelektualną do bycia aktywnymi.

Poprzez swoje programy marketingowe oraz CSR firma Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej, która powinna stać się nieodłącznym elementem filozofii życiowej każdego z nas. Warto podkreślić, że łącznie na całym świecie Coca-Cola wspiera ponad 250 programów zachęcajacych do uprawiania sportu i aktywności fizycznej w ponad 100 krajach. W 2012 roku Fundacja Coca-Coli wydała ponad 14 milionów dolarów na programy związane z aktywnością fizyczną nastolatków i walką z otyłością. Ambicją firmy jest dalszy rozwój programów promujacych aktywność fizyczną, które do 2020 roku mają objąć swoim zasięgiem 100 milionów młodych ludzi na całym świecie.

Kontakt dla mediów

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Interesują Cię tematy związane z naszą firmą? Skontaktuj się z nami i daj znać, jak możemy Ci pomóc.