Partnerstwo olimpijskie Coca-Cola

Partnerstwo olimpijskie Coca-Cola

Był rok 1928, gdy kobiety po raz pierwszy wystartowały w zawodach lekkoatletycznych podczas igrzysk olimpijskich. Symboliczny płomień nie tylko rozpoczął rywalizację, ale również rozpalił piękną tradycję. Oprócz amerykańskich zawodników do Amsterdamu po raz pierwszy na olimpiadę przybyła również Coca-Cola, otwierając nowy, fascynujący rozdział.

 

Od 1928 roku Coca-Cola była obecna na wszystkich wydarzeniach olimpijskich, by towarzyszyć biciu rekordów, spełnianiu marzeń oraz zmaganiom wynikających z ducha zdrowego współzawodnictwa.

 

Firma Coca-Cola jest – można powiedzieć – długodystansowym partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), a teraz ogłosiła, że ​​przedłuża swoją olimpijską współpracę o kolejne 12 lat, co daje w sumie rezultat 104 – letniej kooperacji.

 

Jest to bez wątpienia początek nowej ery, w której tradycja łączy się ze szczególną inicjatywą, w ramach której po raz pierwszy dochodzi do tego rodzaju współdziałań z MKOl-em. Coca-Cola oraz China Mengniu Dairy podejmują współpracę w obszarze produkcji nowego napoju bezalkoholowego, przy czym Mengniu jest wiodącym producentem w sektorze mleczarskim. 

 

„Mamy zaszczyt stać się częścią ruchu, który umożliwia sportowcom z całego świata łączenie swych sił w reprezentowaniu swoich krajów, realizowaniu marzeń, a zarazem stawaniu się częścią wspólnie tworzonej historii” - powiedział James Quincey - prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company – 

 

„Wiele się zmieniło, od czasu, gdy sprzedaliśmy pierwszą Coca-Cola na imprezie olimpijskiej w 1928 roku. Dzięki świeżemu spojrzeniu i otwartości na nowe rozwiązania, z dumą dołączamy do Mengniu, aby promować i świętować przyszłe igrzyska olimpijskie.”

 

Coca-Cola  i Mengniu nie są dla siebie obce, jako że COFCO – największy udziałowiec Mengniu jest również podmiotem dominującym w COFCO Coca-Cola będącym  jedną z rozlewni firmy Coca-Cola w Chinach.

 

Po wygaśnięciu aktualnego kontraktu z MKOl, co nastąpi z chwilą zakończenia Olimpiady w Tokyo w roku 2020, Coca-Cola może planować kolejne. W Pekinie w roku 2022, w Paryżu 2024 roku, czy w Los Angeles w roku 2028 – dokładnie 100 lat po tym, jak nastąpił przełom w historii igrzysk olimpijskich dzięki wyjątkowemu debiutowi w postaci udziału kobiet podczas olimpiady w Amsterdamie.  Firma będzie obecna na Igrzyskach Olimpijskich 2026 i 2032 – których ostateczna lokalizacja nie jest jeszcze znana.

 

„Przez lata byliśmy zaangażowani w dostarczanie wielu fantastycznych chwil fanom igrzysk olimpijskich – momentów, dla których inspiracją była chęć dążenia do doskonałości, przekraczanie własnych granic, duch zdrowej rywalizacji oraz wizja lepszego świata” - powiedziała Bea Perez - dyrektor ds. finansów publicznych, komunikacji, zrównoważonego rozwoju i marketingu w firmie Coca-Cola - „Biorąc pod uwagę ostatnie fascynujące 90 lat, siłą rzeczy z ekscytacją myślimy o tym, co przyniesie przyszłość”.